American Dream ♥: Counselor appoinment

8/30/2013

Counselor appoinment

Tak, to dzisiaj! Ale zaczne od poczatku, poniewaz dzien zaczal sie bardzo milo. Otoz umowilam sie z Ania z Rosji na tenisa na 11, poniewaz jak tu nie korzystac, jezeli 5 min od domu ma sie 16 kortow tenisowych (!!!!). Wymeczylysmy sie strasznie, a dodatkowo gralysmy w pelnym sloncu i poludniowym upale. Ale bylo super :D
Po powrocie do domu mialam niecala godzine na przygotowanie sie na spotkanie z moim counselorem, ktore bylo na 13, ale dalam rade i juz 13:10 siedzialam z moja hmom w gabinecie pani Barbary w West Ottawa High School. Porozmawialysmy, ona przegladnela moje wyniki z poprzednich lat i zaczelysmy ustalac moj plan. Bede w 10th grade, czyli w sophmorach, a moj plan wyglada na razie tak:
1. English 3
2. US History (w przyszlym semestrze bede miala US Government)
3. Anatomy and Physiology
4. Spanish 1
!LUNCH!
5. Chemistry
6. Adv. Math (Pre-calculus)
Najpierw mialam brac AP Biology i p. Barbara powiedziala, ze beda robic w tej klasie duzy projekt- beda zbirac liscie i potem je klasyfikowac (seriously?!). Nie przepadam za ty, poniewaz wole uczyc sie o czlowieku. Wtedy mila pani powiedziala mi o anatomi i to bardziej przypadlo mi do gustu.
[Planowalam nic nie zmieniac, ale bylam tak zestresowana w tym gabinecie, ze musialam jeszcze raz przetrawic caly plan w domu. Doszlam, wiec do wniosku, ze zmienie Spanish 1 na jakas fun lesson, bo jak widac nie mam nic z electives. Mysle, ze wybiore cos z fitnessem.]
Po ustaleniu mojego planu p. Barbara wreczyla mi mapy i ruszylysmy na wycieczke po szkole, abym w ciagu pierwszego dnia wiedziala dokad isc. Szczerze? I tak nie wiem, heh. Ta szkola jest GIGANTYCZNA, sklada sie z 3 budynkow, w czym w 2 odbywaja sie lekcje, jedna jest atletyczna. Ja mam to szczescie, ze w ciagu dnia bede musiala zmieniac budynek dwa razy (mam lekcje w polnocnym, potem na 2 lekcje przenosze sie do poludniowego i wracam do polnocnego na dwie kolejne takze soo fun :D). Wgl nie moglam zapamietac, ktory budynek to ktory, wiec caly czas pytalam sie mojej hmom xd. Najpierw, gdy bylam oprowadzana to wszystko zaczelo mnie meega przytlaczac i doszlam do wniosku, ze nie dam rady, i ze to mnie przerasta. :/ Ale nie trzeba wziac sie w garsc i byc silnym! Dam rade! Umiem otwierac swoja szafke, wiec jest dobrze!
Takze, jezeli ktos miewa trudne momenty niech pomysli sobie o innych exchangerach i o tym, ze jestesmy naprawde silni i odwazni!
Wedrujac po szkole widzialam tez plakaty oglaszajace nabor do grupy tanecznej, ktory odbyl sie w maju. :/ Ale spisalam adres email i po powrocie do domu napisalam to trenerki. Nie spodziewalam sie, ze odpowie tak szybko! Napisala, ze oczywiscie, iz jest jeszcze mozliwosc dolaczenia i jak tylko bedzie znala date pierwszych zajec to mi napisze! Co do sportow to nie mialam okazji sie niczego dopytac, poniewaz biuro atletyczne bylo zamkniete. Na szczescie mamy nr telefonu, wiec hmom albo ja zadzwonimy tam jutro i o wszystko ich wypytamy. :D
Po 2 godzinach (nie czulam, ze spedzilysmy tam tak duzo czasu) wrocilysmy do domu. Troche sprzatalismy przed jutrzejsza impra 'Meet and Greet with Anna' xd. A wieczorem razem z hsis robilysmy wlasna pizze (z gotowym spodem, ktory kupilysmy wczoraj na Farmers Market). Yummmy... Potem hmom robila pickles, czyli ogorki malosolne/kiszone oraz rozmawiala ze mna na temat roznych tradycji, jak jest u nas, jak jest u nich itd.
Jutro z rana ide do lekarza, a wieczorem impreza. Nie wiem czego sie spodziewac, ale mam nadzieje, ze bedzie fajnie :D

A zapomnialabym, gadalam z counselorem i ona powiedziala, ze moge zdac testy sat i act - o tym drugim musze poczytac, bo to jest cos w stylu sat, ale nie wiem dokladnie.

16 komentarzy:

  1. Będziesz miała graduation?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, poniewaz jestem w 10 klasie, a graduation jest w 12. Ale w sumie co sie dziwic; jak moglabym konczyc high school, jak jeszcze nie zaczelam plskiego liceum. ;)

      Usuń
  2. Dostaniesz high school diploma

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. raczej nie dostanie bo jest w sophmore'ach

      Usuń
    2. Nie dostane, ale tez dlatego, ze moja high school w ogole nie umieszcza exchange studentow w seniorach

      Usuń
  3. Jakbyś mogła wytłumaczyć bo nie ogarniam. Będziesz miała tylko te 6 lekcji i nic więcej? I tak codziennie czy tak jak w Polsce że wszystkie przedmioty a te 6 jako rozszerzone? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moj plan jest codziennie taki sam (czyli od pn-pt na pierwszsj lekcji mam ang, potem historie us, potem anatomie itd.) Mozna zapisac sie na rozne poziomy (np. English 1, a zamiast mojej adv. Math mozna wziac algebre), wiec nie ma zadnych rozszerzen. Mimo, ze mam tylko 6 lekcji to i tak koncze o 14:43 (xd), a zaczynam o 7:45, poniewaz lekcje sa dluzsze

      Usuń
  4. Ania, pozdrowienia od Julki i Matiego :)
    Fajne przedmioty wybrałaś, choć spodziewałam się jakiegoś teatru :-) Czy masz mieć zajęcia praktyczne z anatomii i fizjologii, jakieś sekcje itd.? Może być ciekawie.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. A któreś z tych 6 musiałaś wziąć? W sensie że obowiązkowe były. Czy teoretycznie mogłaś wybrać sobie same np. przyrodnicze przedmioty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obowiazkowy mialam anielski, US history/government, jakas matme i science (biologia, chemia, fizyka id.)

      Usuń
  6. hej czy po powrocie do polski bd musiala powtarzac klase czy jak to jest? ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.. to zalezy, poniewaz dostalam sie do lo7, ale jezeli tam pojde to bede szla do pierwszej klasy. Ale mysle tez o zdaniu testow do klasy z IB w lo5 i tam, jezeli sie zda pare testow idzie sie automatycznie do 2 klasy.

      Usuń
  7. jezeli chodzi o wymiane to gdzie moge sie hm.. zapisac, podalabys jakas strona czy nazwe tej organizacji czy cos?

    OdpowiedzUsuń
  8. 49 year old Database Administrator II Werner Marquis, hailing from Laurentiens enjoys watching movies like Topsy-Turvy and Handball. Took a trip to Uvs Nuur Basin and drives a Ferrari 857 Sport. lubie to

    OdpowiedzUsuń